شرکت معبد آب
شرکت معبد آب و تاسیسات بین الملل
جدیدترین مقالات
  1. خانه
  2. مقالات
  3. پمپ جتی
پمپ جتی

پمپ جتی

پمپ جتی از دسته پمپ های خانگی با ساختاری از دسته پمپ های سانتریفیوژ برای مکش آب از چاه های نیمه عمیق و منابع ذخیره آب و پمپاژ آن با فشار می باشد.

پمپ جتی خانگی

پمپ جتی به دلیل ساختار و تکنولوژی ساده و قدرت پمپاژ آب بالا از موارد بسیار پر مصرف و پر فروش در بازار پمپ آب خانگی به شمار می آید .

هم در مصارف خانگی و ویلایی و هم در مصارف کشاورزی سبک مورد استفاده می باشد که در صورت استفاده در کاربری کشاورزی و برای مکش آب از چاه، عدم نیاز به لوله کشی از مزایای آن می باشد .
ساختار و ویژگی های پمپ جتی

پمپ جتی در محفظه خود که دارای ساختاری مخروطی شکل می باشد پس از مکش آب و ورودی به این محفظه، در قسمت پمپ خلاء بالایی ایجاد می نماید و با ورود آب در پروانه باعث ایجاد فشار می گردد.

پمپ جتی

با این میزان مکش و خلاء ایجاد شده، عملا هوای داخل لوله در ورودی پمپ و دهانه پمپ از بین رفته و کاملا تخلیه می گردد.

این پمپ به دلیل دارا بودن محفظه نسبتا بزرگتر نسبت به سری پمپهای آب بشقابی، قدرت پمپاژ بالاتری را دارای می باشد که از برتری های پمپ آب جتی می باشد.

در انتهای فرایند کاری الکتروپمپ، هوا در خروجی کاملا جدا سازی شده و مایعات و به طور خاص آب، دقیقا با ویژگی هایی برابر پمپ سانتریفیوژی انتقال یافته و مورد استفاده قرار می گیرد .

در تمامی پمپ های آب خانگی فارغ از مدل بشقابی، جتی و یا دو پروانه، می بایست در لوله ورودی و محفظه پمپ، آب ورود داشته باشد و در غیر این صورت و عدم وجود آب در قسمت های یاد شده، عمل پمپاژ انجام نخواهد شد، این امر نیز با هواگیری و آبگیری پمپ صورت می پذیرد.

خصوصیات و یژگی های پمپ جتی

همانگونه که اشاره شد پمپ جتی از دسته پمپ با تکنولوژی سانتریفیوژ می باشد که ساختار و ویژگی هایی در همان محدوده را خواهد داشت.

اما از برتری های و ویژگی های پمپ آب خانگی به عنوان مثال پنتاکس جتی JMC ، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

پروانه پمپ جتی

جنس پروانه در پمپ جتی به دلیل لزوم ایجاد انرژی جنبشی بالاتر و ضرورت افزایش استحکام پروانه، از برنج یا برنز تولید شده است .

در موارد مصارف خانگی اما پروانه نوریل نیز برای پمپ جتی تولید و برای کنترل قیمت به بازار ارائه شده است.

سیم پیچ

برترین تولید کننده پمپ آب جتی برای افزایش قدرت، کاهش مصرف و افزایش توان کاری پمپ، از الکتروموتور با سیم پیچ تمام مس استفاده نمودهاند .

به دلیل استارت و استاپ های متعدد در زمان مکش و مدت زمان بالای کارمرد بدون توقف پمپ آب خانگی جتی در زمان مکش . همچنین قدرت بالای پمپاژ ، سیم پیچ با کیفیت از ضروریات می باشد .

هد بالا

میزان ارتفاع پمپاژ آب در پمپ جتی معمولا اعدادی بین 10 تا 60 متر می باشد که برای مصارف خانگی و شهری و آب رسانی در آپارتمان های مسکونی، هدی بسیار مناسب می باشد.

راندمان بالا

پمپ آب جتی به نسبت سایر پمپ های آب خانگی موجود در بازار دارای راندمانی بالاتر به دلیل میزان وحجم آب قابل پمپاژ می باشد.

هزینه تعمیر و نگهداری کم پمپ جتی

به دلیل استفاده از چدن در پوسته و پروانه برنجی آن ضمن تضمین کیفیت بالای پمپ، هزینه های تعمیر و نگهداری آن نیز در ادامه کاهش قابل توجهی دارد.

نصب و راه اندازی ساده

برای نصب و راه اندازی پمپ خانگی جتی نیازی به تخصص و آشنایی خاصی نیست و صرفا با اتصال ورودی پمپ به مخزن ذخیره آب ورودی و اتصال دهانه خروجی به خط مصرفی و همچنین نصب برق در ترمینال الکتروپمپ و کلید اتوماتیک صورت می پذیرد.

تنها نکته قابل تامل در نصب و راه اندازی پمپ جتی هواگیری یا همان  توجه به لزوم وجود آب در ورودی و محفظه پمپ به صورت دائم و مستمر می باشد.

برای این کار می بایست پمپ در محدوده ای همسطح با منبع ذخیره آب و یا پایین تر از آن قرار داشته باشد و یا در صورت مکش مستقیم از خط لوله ورودی، از وجود جریان آب اطمینان حاصل گردد.

سایز و ابعاد کوچک پمپ جتی

ابعاد و اندازه های کوچک پمپ خانگی جتی نیز از مزایای قابل توجه آن می باشد که در نوع خود با توجه به قدرت بالای پمپاژ و دربی بالای آن بسیار مورد توجه است.

به دلیل ابعاد کوچک پمپ می توان آن را در مکان هایی حتی با محدودیت فضای نصب، به راحتی و جایگزاری و نصب نمود.

سطح کاربری بالا پمپ جتی

امکان استفاده از پمپ آب جتی به دلیل قدرت بالای آن بسیار گسترده و دارای تنوع بالایی می باشد تا آنجا که در مصارف کشاورزی، خانگی، ویلایی و آپارتمان های مسکونی به راحتی مورد استفاده قرار می گیرد .

از بالاترین و پرمصرف ترین کاربرد های جت پمپ ها می توان در پمپ های استخر های ویلایی و خانگی نام برد .

با استفاده از این پمپ برای پمپ های تصفیه آب استخر ها که دائما آب را مکش و پس از سیکل تصفیه خارج می نماید .

از سایر موارد استفاده پمپ جتی می توان موارد زیر را نام برد :

جابجایی آب و مایعات تمیز پمپ جتی

در سیستم های چیلر و تهویه مطبوع خانگی و تجاری

استفاده به عنوان پمپ استخری

استفاده برای سیستم های آبیار کشاورزی و باغ های نسبتا بزرگ

استفاده برای سیستم های آبیاری قطره ای

استفاده به عنوان پمپ تصفیه در سیستم های استخری و جکوزی

….شرکت های فروانی در زمینه تولید پمپ های جتی برای مصارف خانگی و کشاورزی فعالیت دارند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست